Društvene mreže i preduzetništvo: Kako se izboriti sa mržnjom i kritikama

Društvene mreže i preduzetništvo: Kako se izboriti sa mržnjom i kritikama u virtuelnom svetu?
U današnje vreme, društvene mreže su postale sastavni deo života.
Osim što pružaju mogućnost da mlade preduzetnice povećaju vidljivost svojih brendova i proizvoda, društvene mreže su postale i polje za komunikaciju s kupcima.
Međutim, tu su i oni koji koriste društvene mreže za trolovanje, hejtovanje i ostavljanje negativnih komentara.
Jer to je jedini način da dođu do izražaja i veoma često to bude profil sa pseudonimom -kulturno nazvano..
Što oni nekulturno koriste -zapravo ne smeju da istupe pod punim imenom i prezimenom, pa zagađuju „tuđe dvorište“ pod lažnim imenom..
Kako bi mlade preuzetnice mogle upravljati sa troll komentarima na svojim postovima, potrebno je prvo razumetti kako takve situacije utiču na njihov brend. Trollovi i negativni komentari mogu ugroziti integritet brenda, smanjiti angažman s publikom i negativno uticati na percepciju brenda.
Evo nekoliko saveta kako bi mlade preuzetnice mogle upravljati sa troll komentarima na svojim postovima:
-
Ne uzimajte to lično
Prvi i najvažniji korak je ne uzimati negativne komentare lično. Trollovi su obično anonimni i ne poznaju vas lično, pa nema razloga da se osećate napadnutima. Umesto toga, pokušajte razumeti njihove motive i nastavite raditi na svom brendu. Nemojte da dozvolite da vam takvi komentari utiču na samopouzdanje ili vas nateraju da prestanete sa radom. Ovo su samo komentari koje je neko napisao iz SVOG nekog razloga i nije ih vrijedno uzimati za ozbiljno. Znači ukratko blok i Ćao.. 😀
-
Proverite autentičnost komentara
Pre nego što odgovorite na negativni komentar, proverite autentičnost profila koji je ostavio komentar. U nekim slučajevima, trol može koristiti lažni profil kako bi napao vaš brend. Neretko to može biti i neko od vaših konkurenata.. Nisu svi fer play u poslovnom svetu.. U takvim situacijama, blokiranje tog profila je najbolja opcija.
-
Odgovorite profesionalno
Ukoliko ste sigurni da je komentar autentičan, odgovorite profesionalno. Važno je da ostanete smireni i konstruktivni.
Ignorisanje takvih komentara je takođe opcija, možete samo da „sakrijete komentar“ tako osoba konta da je ostavila vidljiv komentar a zapravo ga samo ona vidi.. ali ukoliko odlučite da odgovorite, pokušajte da objasnite svoj stav ili pokažite empatiju prema mišljenju korisnika. Nama se dešavalo nekoliko puta da nas neko „napadne“ ničim izazvan, ali kada smo stupili u kontakt onda je na kraju rešen nesporazum i korisnik bio više nego zadovoljan. Čak nas je i preporučio dalje! Mi stojimo iza našeg brenda 100% stoga preuzimamo i odgovornost 100%.
Tako da nije uvek rešenje samo okretanje glave ili blokiranje.. a znate zašto?
Zato što te procese rešavanja problema čitaju i drugi ljudi.. vaši budući kupci.. I možda ih baš taj profesionalni pristup „gurne“ ka kupovini..
-
Blokirajte trola
Ako su trolovi konstantni i ne prestaju sa napadima, blokirajte ih. Nema potrebe za tolerisanjem negativnosti i toksičnosti na društvenim mrežama. Blokiranje korisnika će vam omogućiti da izbegnete nepotrebne stresne situacije i fokusirate se na vaš brend. Ja lično volim da kažem: OVO JE MOJE DVORIŠTE i NE DAM DA MI SE SVAKO TU PO*ERE.
Neka to radi po svom dvorištu..
5. Neko bi progovorio na guzicu.. da može. Zaista ne razumem ni sama tu potrebu da neko komenatriše nešto (uglavnom iz udobnosti svoje kuće, ne radeći inače ništa što bi ga činilo adekvatnim za deljenje saveta i davao mu pravo za komentarisanje, ali eto..) Pa makar napisao da je nešto skupo ili bespotrebno -ali ponavljam to je opet samo i isključivo njegova perspektiva gledanja na stvari i ništa više!
Mame-, žene- preduzetnice, ne dajte na sebe!
Niko nije jači od vas! Od vas koje ste se zauzele za sebe, svoju decu i porodicu, izložile ste se javnosti i postale „target“ za sve.. Ne morate trpeti ništa.. Ko prepozna vredost brenda ceniće vas. A ostali nisu bitni. 😉